چگونه بیشترین بازدهی را از کولر گازی داشته باشیم

1-خرید کولر گازی بر اساس رتبه SEER

SEERچیست:

SEER واحدی است برای اندازه گیری بازدهی انرژی کولر گازی( تهویه مطبوع) .به این معنی که هرچه رتبه این واحد اندازه گیری بیشتر باشد کولر گازی شما با کمترین مصرف انرژی،بیشترین بازدهی را به شما ارائه می دهد.

برای مثال: کولر گازی با رتیه 10 مصرف انرژی کمتری در مقایسه با کولر گازی که رتبه آن 7 است را دارد، زیرا میتوان سرمای مورد نظر را با مصرف انرژی کمتر دریافت کرد.

برای اینکه بتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد بهتر است کولر گازی با رتبه بالاتر تهیه شود ،اگر چه قیمت  خربد کولر گازی با رتبه بالاتر بیشتر از کولر گازی است که رتبه پایین تری دارد. ولی این مهم را در نظر داشته باشین که در دراز مدت با پرداخت هزینه برق کمتر ،این اختلاف هزینه به شما برگردانده میشود.

اکنون شما قدم اول رابرای استفاده بهینه ازکولر گازی را برداشتین،موقع آن رسیده که اقدامات لازم را برای بازدهی بهتر کولر گازی خود انجام دهید.

                                                                         

 

2-تعویض یا شستشوی فیتلر

یکی از موثرترین و ساده ترین کارهایی که برای بازدهی بهتر کولرگازی میتوان انجام داد شستشو و یا تعوض فیلتر است، بعد از مدتی که کولر گازی کار میکند گرد و خاک داخل محیط خانه جذب فیلتر میشود،اگر فیلتر به شدت کثیف باشد باعث میشود فشار زیادی به تجهیزات اعمال شود و شما مجبور میشوید برای رسیدن به سرمای مورد نظر خود درجه کولر گازی را بالا ببرید و این باعث مصرف برق انرژی بیشتر میشود.

برای شستشوی فیلتر هوای کولر گازی نیاز به مواد خاصی ندارید.شما میتوانید تنها با استفاده از مواد شوینده خانگی و مقداری آب گرم به راحتی فیلتر خود را شستشو دهید،به طوری که قابل استفاده مجدد باشد.به این نکته مهم باید توجه کرد که بعد از چند بار شستن،فیلتر هوای کولر گازی شما کارایی خود را از دست داده و باید فیلتر جدید را جایگزین آن کنید.

                                                                 

چگونه بیشترین بازدهی را از کولر گازی داشته باشیم

3-فضای خارجی

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در بازدهی هرچه بهتر کولر گازی باید به آن توجه کرد فضای اطراف کمپرسور خارجی است،به این صورت که هرچقدر فضای بیرونی کمپرسور خارجی آزاد و تمیز باشد، اسپیلت با مصرف انرژی کمتری میتواند هوای گرم داخل خانه را به بیرون از خانه هدایت کند و این امر،ملزم به داشتن فضای باز کمپرسور خارجی است.

 

                                                                    

 
× 09123956601