چه مسائلی از کولر گازی سلامتی شما را به خطر می اندازد

هنگامی که شما در مورد خطرات بالقوه ساختمان تان  که اشخاص را تهدید می کند فکر می کنید، کولر گازی شما ممکن است فورا به ذهنتان نرسد. بسیاری از شرکت ها برای بلایای طبیعی و غیر طبیعی مثلا تهدیدات تروریستی و … آماده می شوند، که اگرچه به طور بالقوه ویرانگر هستند، از احتمال وقوع آن ها خیلی کم است. با این حال، شرکت ها در معرض تهدیدات بسیار خطرناکی قرار می گیرند که از طریق کولر گازی ساختمان و بصورت گسترش آلودگی شیمیایی یا بیولوژیکی اتفاق می افتد.

 

با انجام برخی امور پیشگیرانه و نگهداری منظم سیستم کولر گازی شما می توانید از تهدیدات بسیاری جلوگیری کنید و از بدترین حوادثی که سلامتی شما را به خطر می اندازد جلوگیری کنید.

 

کولر گازی چه خطراتی را می تواند برای شما ایجاد کند؟

از آنجا که کولر گازی در سراسر ساختمان در چرخش هست، بصورت بالقوه باعث بروز آلاینده هایی می باشد، از جمله:

– ویروس ها و باکتری ها
– کپک و سفیدک
– مواد شیمیایی که در ساختمان استفاده می شود
– واکس هایی که در بسیاری از مواد ساختمانی مدرن آزاد می شوند
– دود
– مونوکسید کربن
– مواد معدنی
– گاز مبرد

شایعترین تهدیدات ناشی از عوامل بیولوژیکی می باشد که اگر شما با تمیز کردن و تعمیر و نگهداری منظم پیشگیری نکنید قطعا در همه کولر گازی ها وجود دارند. ویروس ها و باکتری ها می توانند باعث بروز سرماخوردگی و همچنین بیماری های جدی مانند سرخک، آنفلوآنزا، سل و لژیونلا شود. رشد قارچ و قارچ، که معمولا زمانی که رطوبت ساختمان به درستی کنترل نمی شود، مشکلات تنفسی افراد مبتلا به آلرژی و آسم را ایجاد می کند و همچنین می تواند باعث مشکلات پوستی شود. رشد میکروارگانیسم ها در یک سیستم تهویه ساختمان حتی می تواند یک بیماری بالقوه تنفسی به نام “تب humidifier” را گسترش دهد.

 

آلودگی از مواد شیمیایی، از جمله مونوکسید کربن و آزبست، کمتر رایج است، اما اغلب هنگامی که رخ می دهد، کشنده است. اگر سیستم تهویه مطبوع شما یک نشت عمده ایجاد می کند، انتشار مبرد می تواند آسیب پوست، سرما زدگی، و نابینایی و آسیب دیدگی را ایجاد کند.

چه مسائلی از کولر گازی سلامتی شما را به خطر می اندازد

 

آلودگی ها چگونه در کولر گازی ایجاد می شود؟

انواع منابع ایجاد کننده آلاینده ها در کولر گازی را می توان بصورت زیر معرفی کرد:

     – غفلت و ضعف نگهداری سیستم های گرمایشی، کولر گازی و سیستم های تهویه
     – لانه کردن جوندگان، سوسک ها و سایر آفات
    – آلوده شده با مواد شیمیایی در داخل ساختمان (یک تهدید بزرگ در کارخانه ها و آزمایشگاه ها)
    – آلاینده های هوا در محیط اطراف، که احتمالا ناشی از جاده یا تصادفات ریلی، خرابی کارخانه یا آتش سوزی است.
     – بلایای طبیعی
     – و بله، حتی فعالیت های جنایی یا تروریستی عمدی.

 

7 گام برای محافظت از ساختمان خود در برابر آلوگی ناشی از کولر گازی

با وجود تهدیدات بالقوه زیاد، چگونه می توانید ساختمان خود را، و مهمتر از همه، ساکنان آن، سالم و مطمئن نگه دارید؟ خوشبختانه، گام های ساده ای برای جلوگیری از آلوده شدن کولر گازی شما وجود دارد. با سوریس منظم کولر گازی خود و مراقبت منظم در کولر گازی، می توانید خطرات مربوط به آلودگی کولر گازی را کاهش دهید و به طور کامل از بسیاری از خطرات جلوگیری کنید.

1) با ساده ترین راه حل و یکی از تأثیر گذارترین روش ها یعنی تمیز کردن منظم و نگهداری پیشگیرانه سیستم کولر گازی خود را آغاز کنید. هنگامی که قراردادی را با شرکت خدماتی و را یک تکنسین کولر گازی می بندید، آنها تجهیزات شما را به طور مرتب تمیز می کنند، فیلتر ها را عوض می کنند، کانال های خالص و اتصالات، کنترل ها و دستگاه هایی را که نشت گاز را ممکن است ایجاد کنند، کالیبره می کند. این اقدامات ساده مانع انباشت و گسترش آلاینده های بیولوژیکی و شیمیایی در کولر گازی شما می شود.

2) فیلترهای ضد آلاینده را نصب کنید، تا مانع از پخش آلاینده ها از طریق گرفتن ذرات و جلوگیری از خروج آنها از کولر گازی می شود.

3) مانیتور بصری و هشدار دهنده های دارای آلارم حساس سطوح بالای مواد سمی در هوا، از جمله مونوکسید کربن،  سایر مواد شیمیایی را نصب کنید

4) خصوصا اگر مواد شیمیایی سمی در ساختمان شما استفاده شود، از نصاب کولر گازی خود بپرسید چگونه کولر گازی را می توان نصب کرد که کمک به انتقال این مواد نکند.

5) در نظر بگیرید که چه کسی در ساختمان شما قرار دارد و آسیب پذیر ترین ساکنان آن در کجا هستند. به عنوان مثال، اگر فرزندان یا سالمندان در ساختمان هستند، اینها کسانی هستند که به سرعت از آلاینده ها آسیب می بینند، توجه ویژه ای به نصب و نگهداری کولر گازی در این مکانها کنید.

6) اگر سیستم کنترل مرکزی در ساختمان دارید که سیستم ها و جریان هوا را در ساختمان خود کنترل می کند، اطمینان حاصل کنید که برای توقف قسمتی یا تمامی سیستم های تهویه و کولرهای گازی را در صورت تهدیدات شیمیایی یا بیماری های عفونی، برنامه ریزی شده اند.

7) تشخیص دهید که  چگونه ممکن است سیستم شما دچار آسیب پذیری عمدی شود و اقدامات لازم را برای محافظت از این مکانها انجام دهید. به عنوان مثال، دسترسی به سقف محدود شود. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری کنید. هر بخش از ساختمان خود را که در آن تجهیزات  سیستم های تهویه و کولر گازی واقع شده است، ایمن نگه دارید.

هیچکدام از ما دوست نداریم درمورد خطراتی که ممکن است با آن مواجه شویم، فکر کنیم، بنابراین اغلب ما آماده سازی لازم برای احتمال وقوع تهدیدات را نادیده می گیریم. خیلی از افراد در مورد مرگ در یک تصادف هواپیما نگران هستند، اما چند نفر بستن کمربند ایمنی در یک ماشین را رعایت می کند؟ این اقدامات کوچک ما روز بروز، مانند بستن کمربند خودرو، امنیت ما را تا حدودی تضمین و باعث جلوگیری از فاجعه است.

حفاظت از ساختمان در برابر آلودگی های هوا و آلاینده های سیستم های تهویه و کولرهای گازی کاملا متفاوت است. برنامه ریزی و محافظ هایی که در محل قرار داده می شود می تواند به کاهش آسیب کمک کند. گام های ساده ای که به طور منظم انجام می گیرید، مانند تمیز کردن و نگهداری کولر گازی شما، بیشترین تاثیر را دارند. نه تنها این کارها ساکنین ساختمان را از بیماری و ناراحتی هامحافظت می کند، بلکه به شما آرامش ذهنی می بخشد که شما از در مقابل تهدیدات پیشگیری کرده اید و تا حدودی مصون هستید.

× 09123956601