سرویس کولر گازی برای تابستان

سرویس کردن کولر گازی جزع مواردی میباشد که  بسیار مهم میباشد . سرویس کولر گازی به صورت داعم و در مان مشخص شده باعث خواهد شد که دستگاه شما سالم و بدون عیب باقی بماند و طول عمر آن زیاد شود. سرویس کولر گازی باعث میشود عمر دستگاه بالا برود. پس ما در همین ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که کار سرویس کولر گازی خود را به صورت دوره ای و در زمان مشخص حداقل هر شش ماه یک بار انجام دهید تا دستگاه سلامت خود را داشته باشد و بدرستی کار کند. در این صورت شما از هزینه های ثانویه ای که ممکن است در اثر سرویس نکردن کولر گازی رخ دهدرا کاهش داده و نیازمندی خود نسبت به تعمیر را برطرف خواهید کرد.

وقتی به فصل گرم وارد می شویم و حتی شاید از مدتی قبل از آن، لازم است دستگاه را بررسی کنید تا عیوب احتمالی نداشته باشد. گاهی خراب شدن یک قطعه در کولر گازی منجر به خراب شدن کل دستگاه و مختل شدن عملکرد آن می شود. در این نوع مواقع اگر از قبل دستگاه را سرویس می کردید، این مشکل رخ نمی داد. به خاطر داشته باشید همیشه هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، حتی در مورد کولر گازی.

شاید در نظر شما واقعاً شستشوی دستگاه مهم نباشد اما در ادامه مطلب خواهید فهمید که این نظافت و شستشوی دستگاه است که عمر کولر گازی را بیشتر و مصرف انرژی کولر گازی را کمتر می‌کند. در حقیقت کولر‌های گازی هدفشان تهویه مطبوع هوای محیط است.
پس وقتی هوای گرم وارد دستگاه می‌شود ممکن است دارای گرد و غبار نیز باشد چرا که محیط در حالت اولیه ضدعفونی و تمیز نیست. پس فیلترهای دستگاه برای تهویه فضای ساختمان گرد و غبار را جذب خود می‌کنند.
وقتی فیلترها بعد از مدتی تعویض نشود در گام اول برای سلامتی شما مشکلاتی پیش می‌آید که نمی‌توان به بیماری آلرژی و تنگی تنفس اشاره کرد.
همچنین با تعویض نکردن فیلتر کولر گازی دستگاه به مصرف برق زیادی احتیاج دارد چرا که به دستگاه فشار زیادی وارد شده است. پس تا الآن می‌توان این نتیجه را گرفت که با شستشوی فیلتر دستگاه مصرف انرژی کولر گازی را کاهش داده اید. سلامت افراد خانواده نیز دیگر مزیتی است که شما با سرویس دهی کولر گازی به آن اهمیت داده اید.
اما این پایان کار نیست و با سرویس کولر گازی عمر دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند.
چرا که دستگاه وقتی فشار زیادی را متحمل شود و وقتی ورودی دستگاه به خاطر گرد و غبار کثیف باشد به موتور کولر گازی صدمه ای زیاد وارد می‌شود.
هنگامی‌که شما در دوره‌های کوتاه مدت سرویس کولر گازی را انجام دهید در حقیقت به موتور دستگاه کمتر صدمه می‌زنید و عمر کولر گازی افزایش پیدا می‌کند.
البته وقتی موتور تمیز نباشد مسلماً دستگاه نمی‌تواند از تمام ظرفیت خود برای خنک کردن محیط استفاده کند.
پس با این حال وقتی موتور مثل روز اولش تمیز باشد و فشاری بر روی آن قرار نگیرد از دستگاه بیشترین بهره وری را می‌توانید ببرید.

شستوشو و سرویس کولر گازی در تابستان

شاید در نظر شما واقعاً شستشوی دستگاه مهم نباشد اما در ادامه مطلب خواهید فهمید که این نظافت و شستشوی دستگاه است که عمر کولر گازی را بیشتر و مصرف انرژی کولر گازی را کمتر می‌کند. در حقیقت کولر‌های گازی هدفشان تهویه مطبوع هوای محیط است.
پس وقتی هوای گرم وارد دستگاه می‌شود ممکن است دارای گرد و غبار نیز باشد چرا که محیط در حالت اولیه ضدعفونی و تمیز نیست. پس فیلترهای دستگاه برای تهویه فضای ساختمان گرد و غبار را جذب خود می‌کنند.
وقتی فیلترها بعد از مدتی تعویض نشود در گام اول برای سلامتی شما مشکلاتی پیش می‌آید که نمی‌توان به بیماری آلرژی و تنگی تنفس اشاره کرد. همچنین با تعویض نکردن فیلتر کولر گازی دستگاه به مصرف برق زیادی احتیاج دارد چرا که به دستگاه فشار زیادی وارد شده است.

پس تا الآن می‌توان این نتیجه را گرفت که با شستشوی فیلتر دستگاه مصرف انرژی کولر گازی را کاهش داده اید. سلامت افراد خانواده نیز دیگر مزیتی است که شما با سرویس دهی کولر گازی به آن اهمیت داده اید. اما این پایان کار نیست و با سرویس کولر گازی عمر دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند. چرا که دستگاه وقتی فشار زیادی را متحمل شود و وقتی ورودی دستگاه به خاطر گرد و غبار کثیف باشد به موتور کولر گازی صدمه ای زیاد وارد می‌شود.
هنگامی‌که شما در دوره‌های کوتاه مدت سرویس کولر گازی را انجام دهید در حقیقت به موتور دستگاه کمتر صدمه می‌زنید و عمر کولر گازی افزایش پیدا می‌کند. البته وقتی موتور تمیز نباشد مسلماً دستگاه نمی‌تواند از تمام ظرفیت خود برای خنک کردن محیط استفاده کند. پس با این حال وقتی موتور مثل روز اولش تمیز باشد و فشاری بر روی آن قرار نگیرد از دستگاه بیشترین بهره وری را می‌توانید ببرید.

سرویس و تعمیر کولر گازی برای تابستان

اجاره بخاری فضای باز

اجاره بخاری قارچی

اجاره بخاری کارگاهی

اجاره بخاری فن دار

شارژ کولر گازی

کولرهای گازی (اسپیلت ) که امروزه جزو وسایل گرمایشی و سرمایشی اکثر منازل می باشد برای عمل خنک کردن از گازهای فریونی (مبرد) مانند R22-R410A-R407A استفاده می‌کنند. در ایران مبردها را به اسم گاز می شناسند. نقش مبردها یا همان گاز ها در عملکرد دستگاه بسیار مهم است به نحوی که کمبود یا نبود آن در این سیستم ها تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌کند.

با اینکه پکیج موتور و منبع نگه دارنده گاز کولر گازی بطور کامل بسته است اما گاهی وجود نشتی های بسیار کم به مرور زمان منجر به کم شدن میزان گاز می شود. وقتی چنین اتفاقی می افتد بهتر است ابتدا بررسی کنید که چرا کمبود گاز در کولر گازی اتفاق افتاده است (بر اثر وجود نشتییا دلایل دیگر) و ابتدا این مشکل را برطرف کنید و بعد اقدام به شارژ گاز کولر گازی کنید. شارژ کولر گازی می تواند فقط در مواقع مورد نیاز و زمانی که لزومش هست انجام شود اما خیلی وقتها در هر بار سرویس سالیانه این شارژ انجام می شود.

همانطور که گفتیم کولرهای گازی و سیستم‌های سرمایشی عمر زیادی ندارند. اما این به معنا نیست که شما نتوانید تا آخر عمر از این دستگاه برای همیشه استفاده کنید. در واقع شما با سرویس‌های کولر گازی از خراب شدن کولر جلوگیری می‌کنید. همچنین وقتی سیستم مشکلی نداشته باشد مسلماً از امکانات دستگاه تا چندین سال می‌توانید استفاده کنید. پس با این حال باید گفت با سرویس کولر گازی شما عمر دستگاه را بیشتر می‌کنید. با این کار از خسارت‌های احتمالی که ممکن به کولر گازی وارد شود نیز جلوگیری کرده اید. اما این سرویس کولر گازی در ایران اصلاً برای مشتریان اهمیت چندانی ندارد و حاضر نیستند برای اینکه کولر گازی در آینده خسارتی نبیند و عمر زیادی داشته باشد، هزینه ای کنند.
لازم است که هر خریدار بعد از اینکه کولر گازی را خریداری کرد نسبت به سرویس کولر گازی برنامه ریزی داشته باشد.

دستگاه باید در دوره‌های منظم و خاص سرویس دهی شود. پس اگر سالی به سالی یکبار بخواهید سرویس کولر گازی را انجام دهید دستگاه به مشکل بر می‌خورد. برای اینکه از سلامت دستگاه مطمئن شوید باید هر شش ماه یکبار کولر گازی خود را سرویس دهی کنید. اما سرویس کولر گازی را هر شخصی نمی‌تواند انجام دهد و برای این کار لازم است حتماً از یک تیم متخصص کمک بگیرید. و به صورت 6 ماه در میان کولر گازی خود را مرتب چک نمایید.
شاید به این فکر کنید مگر سرویس‌های کولر گازی چه می‌تواند باشد که شما قادر به سرویس دهی این دستگاه نخواهید بود؟

سرویس و تعمیر کولر گازی برای تابستان

سرویس کولر گازی غالبا با تعویض فیلترها، شستشوی رادیاتور های خروجی و گاها عوض کردن گاز کولر انجام می پذیرد. در صورتی که نیاز به تعویض گاز کولر نباشد کار سرویس کولرگازی در 30 دقیقه قابل انجام خواهد بود. در صورتی که نیاز به تعویض گاز کولر باشد کار سرویس آن تا 50 دقیقه و گاها یک ساعت به طول می انجامد. و البته اگر نیاز به تغییر قطعاتی که خراب شده اند باشد زمان انجام کار سرویس بیشتر خواهد بود. مجموعه سرویسکاران طبق آموزشهایی که به متخصصین خود در این زمینه داده است تمام تلاش خود را کرده تا آنها بتوانند در کمترین زمان ممکن کارهای محوله از جمله سرویس کولر گازی را برای مشتریان خود انجام دهند. خوشحالیم که در این زمینه ما توانسته ایم خدمات ارزنده به مشتریان ارائه دهیم و همیشه رضایت خاطر آنها را داشته باشیم.

لینک مرتبط

اجاره کولر گازی

اجاره کولر

اجاره بخاری

اجاره بخاری فضای باز

اجاره کولر آبی

× 09123956601