بخاری فضای باز چیست ؟ این بخاری چه ویژگی‌هایی دارد ؟ مزایای استفاده از بخاری فضای باز چیست؟

اغلب وقتی نام هیتر یا بخاری قارچی به گوش ما می‌خورد، چنین سؤالاتی در رابطه با آن ایجاد خواهد شد. اغلب افرادی که قصد برگزاری مراسمی در فضای باز به‌ویژه در فصل زمستان را دارند، به اجاره بخاری نیاز پیدا خواهند کرد.

بخاری فضای باز

اجاره بخاری قارچی یکی از پیشنهادهایی است که اغلب برای گرم کردن فضای برگزاری مراسم ارائه خواهد شد. اغلب افراد اطلاعاتی درمورد بخاری فضای باز ندارند.

در برخی موارد حتی نام بخاری قارچی نیز به گوش مشتری نخورده است. از همین رو اغلب در مورد این وسیله سؤالاتی وجود دارد.

از همین رو قصد داریم که در این مقاله هیتر فضای باز و ویژگی‌های آن را بطور کامل بررسی نماییم و اطلاعات کاملی را در اختیار  مشتری قرار دهیم.

بخاری فضای باز چیست؟

بخاری فضای باز نوعی سیستم گرمایشی است که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم گرمایشی مناسب برای استفاده در مهمانی‌ها فضای باز بالکن و … است.

این سیستم برای استفاده در رستوران‌ها و محل‌هایی که از فضای باز برای پذیرایی از مهمان‌های خود استفاده می‌کنند نیز مناسب است.

بطورکلی این هیتر می‌تواند برای گرم کردن محیط‌هایی مانند تالارهای پذیرایی، فضای باز باغ، تراس، حیاط و … مورد استفاده قرار بگیرد.

هیتر فضای باز اغلب به دلیل طراحی خاص آن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این نوع هیترها طراحی شبیه به یک قارچ دارند. از همین رو به بخاری قارچی نیز مشهور هستند.

این هیتر بیشتر شبیه یک چراغ تزیینی است که علاوه بر تولید نور، گرما را نیز تولید می‌کند. از همین رو اجاره این بخاری، پیشنهاد مناسبی برای تزیین مراسمات است.

از این هیتر به‌عنوان هیتر تابشی نیز یاد می‌شود. این نوع هیتر به این علت به هیتر تابشی مشهور است که روش انتقال گرما در آن از نوع تابشی است.

بررسی ویژگی‌ها و نحوه عملکرد بخاری فضای باز

سوخت این نوع بخاری می‌تواند از انرژی گاز یا انرژی برق تأمین شود. از همین رو منظور از بخاری تابشی، بخاری نیست که سوخت خاصی مصرف می‌کند.

تنها تفاوتی که بخاری فضای باز با بخاری‌های معمولی دارد در نحوه انتقال انرژی است. بخاری‌های معمولی اغلب، ابتدا مولکول‌های هوا را گرم می‌کنند. سپس این موضوع سبب گرم شدن ما و موجودات اطراف خواهد شد.

اما بخاری تابشی عملکردی مانند خورشید دارد. یعنی گرما را با استفاده از تابش منتقل می‌کند. از همین رو گرمای آن در فضای باز به‌صورت یکنواخت پخش می‌شود.

قدرت گرمادهی و فضای پوشش‌دهی این دستگاه با پارامتری به نام BTU اندازه‌گیری می‌شود. BTU  مقدار انرژی مورد نیاز برای افزایش دمای 453 گرم آب به اندازه یک درجه سلسیوس تعریف می‌شود. این مقدار انرژی برابر با 1/06 کیلو ژول است. هر چقدر مقدار BTU بخاری قارچی بیشتر باشد؛ دستگاه قدرت گرمادهی بیشتری خواهد داشت.

انواع هیتر قارچی

هیتر قارچی یا بخاری فضای باز دارای انواع مختلفی هستند. این نوع هیترها در دو دسته بخاری برقی و بخاری گازی قرار می‌گیرند. برخی از انواع هیتر قارچی فارغ از اندازه آن‌ها با گاز طبیعی یا گاز پروپان کار می‌کنند.

از آنجایی که گاز طبیعی یا گاز پروپان نسبت به سایر گازها ارزان‌تر است؛ استفاده از این نوع هیترها، به‌ویژه در تعداد بالا و به‌عنوان سیستم گرمایشی مراسمات بسیار مناسب است.

از دیگر انواع بخاری تابشی می‌توان به نوع دیگری از آن که با انرژی برق کار می‌کند، اشاره کرد. این نوع انرژی نسبت به گاز گران‌تر است اما برای استفاده از آن تنها به یک پریز برق نیاز است. همچنین این نوع بخاری‌ها آلاینده نیز تولید نمی‌کنند.

البته می‌توان این نوع هیترها را بر اساس شکل و اندازه نیز دسته بندی کرد. برخی از این بخاری‌ها بزرگ و ایستاده هستند. این نوع هیتر اغلب برای اجاره بخاری به‌منظور مراسمات و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نوع بخاری‎‌ها برای استفاده در فضای آزاد رستوران یا حیاط نیز مناسب هستند.

بجز نوع ایستاده، بخاری قارچی دارای انواع بخاری رومیزی، دیواری و آویزی نیز هست هر یک از انواع این بخاری‌ها برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع بخاری بجز جنبه گرمایشی جنبه تزیینی نیز دارد.

مزایا و معایب هیتر قارچی چیست ؟

استفاده از بخاری فضای باز جدیداً بسیار مرسوم شده است. انتخاب اغلب افراد برای اجاره بخاری در مراسمات، اجاره بخاری فضای باز است.

قطعاً استفاده از این نوع بخاری دارای مزایایی است که افراد را به سمت استفاده از آن‌ها سوق می‌دهد. یکی از مهم‌ترین مزایای هیتر فضای باز زیبایی آن است.

این نوع هیترها جلوه بصری خوبی دارند. بنابراین علاوه‌بر گرما می‌توانند زیبایی بصری خوبی را به فضا بدهند. علاوه‌بر این موضوع، برخلاف شکل ظاهری این هیترها، هیترهای قارچی از وزن سبکی نیز برخوردارند.

این سبکی وزن سبب شده است تا به‌راحتی در بتوان آن‎ها را از جایی به جای دیگر منتقل کرد. از همین رو این نوع بخاری‌ها گزینه خوبی برای اجاره هستند.

بخاری‌های تابشی روش نصب بسیار ساده‌ای دارند. برای مثال برای نصب هیتر فضای باز برقی، تنها کافی است که آن را به برق متصل نمایید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع بخاری‌ها ایمنی بسیار زیاد آن است. اغلب شکل ظاهری این بخاری‌ها سبب می‌شود تا عده‌ای نگران ایمنی استفاده از آن باشند.

اما هیتر فضای باز به‌نحوی طراحی شده است که در اثر برخورد یک شیء با آن‌ها، واژگون شدن یا مسدود شدن به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.

هزینه اجاره این بخاری نیز برای مدت یک روز بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه است. از همین رو می‌توان تعداد زیاد آن را به‌عنوان سیستم گرمایشی برای مراسمات مختلف اجاره کرد.

این نوع هیتر گرما را به‌صورت تابشی منتقل می‌کند و همین ویژگی آن را مناسب استفاده در فضای باز کرده است. این سیستم تقریباً ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. تنها ایراد این نوع هیتر اتلاف بیش از حد انرژی به دلیل استفاده از آن در فضای باز است.

آیا اجاره بخاری فضای باز برای مراسمات به‌صرفه است؟

همانطورکه قبلاً هم به این موضوع اشاره شد، هزینه اجاره بخاری فضای باز بسیار کم و مقرون به صرفه است. از همین رو اغلب برای برگزاری مراسماتی مانند تولد و عروسی در فضای باز باغ تالار، اجاره این نوع هیتر در اولویت قرار می‎‌گیرد.

همچنین این نوع هیترها با سه انرژی گاز طبیعی، گاز پروپان و برق کار میکنند. از همین رو هزینه استفاده از آن نیز بنا به انتخاب مشتری متغیر است.

برای مثال اگر کسی برای اجاره هیتری را که با انرژی گاز طبیعی کار می‌کند؛ انتهاب نماید، قطعاً هزینه آن نیز کمتر خواهد شد.

نتیجه گیری:

بخاری فضای باز، بخاری‌هایی با ظاهر قارچی شکل هستند. کلاهک قرار گرفته روی این بخاری‌ها و پایه بلند آن‌ها سبب این تشابه اسمی شده است.

از همین رو این نوع بخاری‌ها به بخاری قارچی نیز مشهور شده‌اند. قدرت گرمادهی و فضای پوشش دهی این نوع بخاری‌ها با پارامتر BTU اندازه‌گیری می‌شود. هرچه این میزان بیشتر باشد، قدرت بخاری نیز بیشتر خواهد شد.

این نوع بخاری دارای ویژگی‌های مثبت زیادی نظیر ایمنی بالا، سهولت در استفاده و … است. همچنین ظاهر زیبای آن نیز این  بخاری را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد.

هزینه اجاره این نوع بخاری‌ها بسیار کم و مقرون به‌صرفه است. همچنین به دلیل استفاده این بخاری از انواع انرژی گاز، برق و گاز پروپان، میزان انرژی مصرفی آن نیز با انتخاب صحیح قابل کنترل است.

برای اجاره هیتر فضای باز با قیمت مناسب و تعداد بالا می‌توانید از خدمات مرکز خدمات مجالس مجلس آریا استفاده نمایید. برای مشورت در رابطه با اجاره این نوع بخاری‌ها کافیست با کارشناسان مجلس آریا تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

× 09123956601