اگر می خواهید از خنکی مطبوع و ارامش بخش کولر های گازی گازی و اسپلیت برای خنک کردن فضای مورد نظر خود استفاده نمائید و دقیقا نمی دانید بهتر است از چه نوع کولر گازی، با چه ظرفیت، برند، قیمت و مشخصاتی استفاده کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به همه سوالات شما در مورد قیمت خرید، مشخصات فنی، بهترین انواع کولر گازی و اسپلیت و… پاسخ دهیم!

امروزه انواع کولر گازی و اسپلیت ها از پرطرفدارترین و کاربردی ترین و متداول ترین تجهیزات تهویه مطبوع و خنک کننده  بوده که برای تأمین سرمایش و اغلب برای سیستم گرمایشی در محیط‌ های مختلف ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

گروه مجلس اریا برای کاهش هزینه های شما در برگزاری مراسم ها و مجالس به اجاره کولر و تجهیزات تهویه از این قبیل پرداخته است.

چرا کولر گازی قاچاق نخریم؟

در ابتدا لازم می دانیم توجه شما را به این نکته جلب کنیم که برای کاهش هزینه ها به فروشگاه های غیر رسمی اعتماد نکنند و از خرید کولر گازی از برند های معتبر بهره بگیرند. با وجود تبلیغاتی که از سوی برخی فروشندگان برای عرضه و فروش کولرهای گازی و اسپلیت اصطلاحا بانه ای و قاچاق بدون گارانتی معتبر ولی با قیمت ارزان تر!! صورت گرفته است (به ویژه برندهای جنرال، جنرال کیت و …)، خرید این کولرها قطعا مشکلاتی را که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد به همراه خواهد داشت!

  • درج برچسب‌های تقلبی بر روی کولرهای گازی قاچاق هم اندازه ولی با ظرفیت پایین، برای فروش در ظرفیت‌های بالاتر (گاها برچسب ظرفیت کولرهای 24000 را روی کولرهای 18000 و برچسب 12000 را روی کولرهای 9000 نصب می کنند.)

  • نداشتن ضمانت و خدمات پس از فروش از شرکت معتبر، پاسخگو و خوشنام برای تجهیزاتی که نیاز به سرویس و شارژ دوره ای دارند.

  • عدم توانایی در تأمین قطعات و لوازم یدکی کولرهای گازی اسپلیت مانند کیت، کمپرسور، فن و …

  • مصرف برق بالا و استفاده از کمپرسورهای چینی بدون نام (تقلبی) و استفاده از گاز R22 قدیم (البته ممکن است برچسب تقلبی R410a هم بزنند.)

  • برای تشخیص اصل و یا تقلبی بودن برند محصول مورد نظر، کافیست درخواست تصاویر محصول را از فروشندگان مختلف داشته باشید. در این صورت خواهید دید که هر یک از این تصاویر ارسالی با سایر تصاویر متفاوت است!! این یعنی نام ها، مدل ها و پنل‌های کولرهای گازی و اسپلیت قاچاق آنها تقلبی هستند.

  • خروج روغن کمپرسور و صدمه به کمپرسور کولر در کوتاه مدت (بدلیل نحوه حمل و عبور غیر استاندارد از مبادی مرزی کشور)

  • تخلیه احتمالی گاز مبرّد دستگاه در حین عملیات حمل و نصب کولر گازی و اسپلیت

  • احتمال نداشتن برخی آپشن‌های اعلام شده و همچنین 5 متر لوله مسی رایگان

قیمت کولر گازی

برای محاسبه تقریبی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز در طبقات وسط ساختمان به ازاء هر متر مربع حدود 400 تا 600 (BTU) و درطبقاتی که بالای آنها پشت بام است بدلیل تابش نور خورشید بر سقف، به ازاء هر مترمربع زیربنا بین 600 تا 800 (BTU) درنظر گرفته میشود. (مثلا” برای یک اتاق 12 متری اسپلیت 9000 و برای مساحت 17 متری اسپلیت 12000 و برای 25 متر اسپلیت 18000 و برای سالن 40 متری اسپلیت 24000 و برای سالن 45 متری اسپلیت 32000 می تواند مناسب باشد.)
2. همچنین می توانید برای سهولت بیشتر به جدول محاسبه تقریبی زیر جهت تعیین ظرفیت اسپلیت یا کولر گازی مورد نیاز، با توجه به شرایط و مبانی محاسبات عنوان شده زیر مراجعه نمائید:

توجه : این محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان‌های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف 2/8 متر، بدون تجمع نفرات و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضا یا بنای مورد نظر ارائه گردیده است.

ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت (BTU) برای واحدهای زیر پشت بام (m2) برای طبقات دیگر (m2)
9000 تا 12 تا 15
12000 تا 17 تا 22
18000 تا 25 تا 35
24000 تا 34 تا 45
32000 تا 45 تا 64
45000 ایستاده تا 55 تا 75
60000 ایستاده تا 75 تا 100
90000 ایستاده تا 110 تا 150

 

3. قبل از انتخاب هر یک از مدل‌های کولر گازی و اسپلیت‌های زیر به موضوع تک فاز بودن یا سه فاز بودن برق مصرفی آن توجه نموده و همچنین آمپر برق مصرفی آن را با آمپر(A) کنتور برق ساختمان خود مقایسه فرمائید.

4. در صورت تفاوت در شرایط بهره برداری نسبت به شرایط عنوان شده فوق، می توانید قبل از سفارش خرید، موارد را با کارشناسان مجموعه دماتجهیز مطرح فرمائید.
5. بطور کلی اسپلیت ها با عملکرد خود (که پیش تر به طور کامل ذکر شد) می توانند هوای خنک و دلپذیر مورد نیاز ساکنین را در کمترین زمان لازم تأمین کنند و همین امر باعث محبوبیت این کولرهای گازی در بین مصرف کنندگان گردیده است.
6. انواع کولر گازی ایستاده که عموماً با استفاده از برق سه فاز کار می کنند در مکان‌هایی مانند سالن ها، رستوران ها، فروشگاه های بزرگ، مساجد و … مورد استفاده قرار می گیرند و مانند کولر گازی دیواری دارای پنل بیرونی یا همان کندانسور می باشند.

مزایای کولرهای گازی اسپلیت نسبت به کولرهای آبی

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی دارای خنکی مطبوع تر، امکان تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات و آلودگی‌های معلق در هوا، تأمین سریع تر دمای هوای دلخواه، قابلیت استفاده و بهره برداری در آب و هوای گرم و شرجی (مرطوب)، تأمین آسایش و رفاه بیشتر، عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز، امکان تنظیم دمای هوای خنک خروجی، امکان تأمین گرمایش در مدل‌های خاص، عدم نیاز به اجرای کانال کشی حجیم کولرهای آبی، کارکرد بی صدا، طراحی شیک و زیبا و … می باشند.

انواع گاز مبرّد در کولر گازی و اسپلیت :

در ابتدای این قسمت با توجه به ذهنیت و سوالات بسیاری از مخاطبین باید به این نکته اشاره نمائیم که منظور از عبارت کولرگازی، کولری نیست که با گاز شهری کار می کند، بلکه این کولرها با گاز تبرید (مبرد) کار می کنند!

بطور کلی مبرّدهایی که در اسپلیت ها مورد استفاده قرار می گیرند به سه نوع تقسیم می شوند :

  • گاز مبرّد فریون 22 (R22): از قدیمی ترین مبرّدها که اکنون منسوخ شده است. این مبرّد فرمولی شیمیایی داشته و برای لایه اوزون مخرب است.

  • گاز مبرّد فریون 410 (R410): فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط زیست بوده و دارای راندمان بالایی است. مبرّدهای R410 امروزه در کولرهای اینورتر دارای بیشترین کاربرد می باشند.

  • گاز مبرّد فریون 407 (R407): این مبرّد نیز فرمولی گیاهی داشته و دوستدار محیط زیست است و راندمان بالایی نیز دارد، ولی از نظر کاربرد به گستردگی مبرّد R410 مورد استفاده قرار نمی گیرد.

نکاتی که باید در هنگام نصب به آنها توجه داشته باشید :

  1. توجه داشته باشید که پنل بیرونی یا کندانسور کولر گازی اسپلیت که در بیرون واحد آپارتمانی نصب می شود، باید در هوای باز با امکان جریان هوا و تبادل حرارت کافی و روی پایه ساخته شده از نبشی شماره 3 یا 4 (بر اساس ظرفیت ) و بصورت کاملاً تراز شده و افقی و با امکان دسترسی جهت سرویس و شارژ گاز مبرد کولر گازی قرار گیرند .(هزینه ساخت و نصب پایه بعهده خریدار محترم است)
  2. هنگام نصب پنل بیرونی یا کندانسور کولرهای گازی و اسپلیت سعی کنید با در نظر گرفتن حداقل فاصله پنل داخلی و پنل بیرونی یا کندانسور محلی را انتخاب نمائید که حتی المقدور سایه باشد تا با توجه به کمتر بودن دمای محسوس هوا در سایه نسبت به آفتاب، علاوه بر کاهش موثر مصرف برق، راندمان خنک کنندگی دستگاه کولرگازی اسپلیت نیز افزایش یابد .در غیر اینصورت بهتر است برای پنل بیرونی از سایبان های مخصوص استفاده نمائید.
  3. حداکثر طول لوله های رابط مسی بین پنل داخلی و کندانسور بیرونی کولرهای گازی یا اسپلیت ها بر اساس ظرفیت کولر بین 10 تا 22 متر است که در صورت وجود چنین فاصله ای بین پنل داخلی و خارجی، لازم است قبل از سفارش خرید با کارشناسان ما مشورت فرمائید، زیرا فاصله زیاد و بیش از اندازه بین پنل داخلی و پنل بیرونی در کولرهای گازی موجب کاهش شدید راندمان خنک کنندگی کولر اسپلیت می گردد.
  4. چنانچه لوله کشی و کابل کشی بین پنل‌های داخلی و خارجی بر اساس کولر اسپلیت معمولی یا اینورتر قبلاً انجام شده باشد، پیش از سفارش یا خرید کولر اسپلیت، باید سایز یا قطر دقیق لوله های مسی اجرا شده و همچنین طول مسیر لوله گذاری بین پنل داخلی و خارجی (کندانسور) را جهت مشاوره خرید بهتر به کارشناسان ما اعلام فرمائید.
  5. با توجه به تجمع هوای گرم در زیر سقف، درصورتیکه محل نصب پنل داخلی اسپلیت روی دیوار فاصله بیشتری(مثلاً 30 سانتی متر) از سقف داشته باشد، انرژی کمتری جهت خنک کردن هوای زیر سقف مصرف شده (کاهش مصرف برق) و جریان هوای خنک بیشتر و راندمان خنک کنندگی بیشتری در سطح برای ساکنین ایجاد می گردد.
  6. بمنظور جلوگیری از خطرات احتمالی خاموش شدن شعله اجاق گاز بوسیله جریان هوای کولر، نصب انواع کولرگازی و یا اسپلیت در داخل آشپزخانه مجاز نیست.
  7. در کولر گازی و اسپلیت‌هایی كه نصب آنها رایگان است هزینه های حمل، پایه وجوشكاری بعهده خریدار محترم است.
  8. در نظر گرفتن محلی برای تخلیه قطرات آب خروجی از پنل داخلی اسپلیت ها ضروری است.

انواع کولر گازی

استفاده از کولرگازی و اسپیلت امروزه بسیار رایج است. این دستگاه‌های تهویه مشکلات کولرهای دیگر را ندارد. کولرهای گازی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند. نمونه‌های خارجی آن‌ها در حال حاضر چندین برابر نمونه‌های ایرانی قیمت دارند.
 کولر گازی‌ سامسونگ، ال‌جی، ایران رادیاتور و … در حال حاضر جزو بهترین‌ها هستند که از طول عمر بالا و کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار هستند. 
کولرهای گازی علاوه‌بر کاهش مصرف برق و آب مزایای بسیار زیادی دارند. این کولرها بدون هیچ‌گونه صدا محیطی مملو از آرامش با هوایی بسیار مطبوع ایجاد می‌کنند. برخی از مدل‌های آن‌ها دارای فیلتر ضد حساسیت و برای افراد با مشکلات تنفسی بسیار مناسب هستند. برخی از مدل‌های کولر گازی علاوه‌بر تهویه هوا، امکان تصفیه آن را نیز دارند. این مدل‌ها برای افرادی که در شهرهای صنعتی و آلوده مانند تهران زندگی می‌کنند بسیار مناسب هستند. 
کولرهای گازی ظرفیت بسیار بالایی در تولید هوای خنک و گرم دارند از این رو انتخاب بسیار مناسبی برای سالن‌های بزرگ مانند مساجد، تالارها، سالن‌های پذیرایی و .. هستند. مهم‌ترین مزیت این تهویه کننده‌ها تنظیم خودکار هوای آن‌ها است. این دستگاه‌ها مجهز به سیستمی هستند که می‌توانند هوای فضای مورد نظر خود را از نظر دمایی حس کنند و براساس آن هوا را در چرخش نگه دارند. این دستگاه‌ها هر گونه تغییر دما را حس می‌کنند و به ترموستات منتقل می‌کنند.

در انتها شما میتوانید از سایت های معتبری چون دما تجهیز و دیجی کالا قیمت انلاین تمام کولر هارا مشاهده نمایدد

لینک های پر بازدی سایت

اجاره بخاری فضای باز

اجاره بخاری قارچی

اجاره بخاری کارگاهی

اجاره بخاری فن دار

اجاره بخاری

اجاره کولر

اجاره میز ال ای دی

اجاره کولر گازی

× 09123956601